Міжнародны дзень роднай мовы
Наша школа шматпрофільная. У ёй працуюць розныя классы: ёсць кадзецкія, спартыўныя, а таксама класы з беларускай мовай навучання. Менавіта вучні апошніх і сталі арганізатарамі правядзення сёняшняга свята ў школе.
З мэтай папулярызацыі беларускай мовы навучання а таксама выхавання нацыянальнай самасвядомасці, любві да беларускай мовы 21 лютага ў школе прайшлі святочныя мерапрыемствы да Міжнароднага дня роднай мовы.
З раніцы настаўнікаў, вуняў і іх бацькоў сустракалі дзеці ў нацынальным убранні. Яны прапанавалі пачаставацца хлебам-соллю па старыннаму звычаю і раздавалі буклеты з выказваннямі вядомых людзей аб беларускай мове, праграммай святочнага дня.
На перапынках для вучняў былі арганізаваны прагляд мультыплікацыйных фільмаў на роднай мове, работа каманд перакладчыкаў. Дзеці прынялі актыўны ўдзел у беларускіх нацыянальных гульнях, дружна спявалі вядомыя песні на роднай мове.
Актыўны удзел у правядзенні гэтага свята прынялі і бацькі нашых навучэнцаў. Яны не толькі не толькі дапамагалі сваім дзецям падрыхтавацца да конкурсу на лепшага чытальніка вершаў беларускіх паэтаў на роднай мове, але і паспрабавалі свае сілы ў вершаскладанні.
А з дапамогай матуль і бабуль навучэнцаў была арганізавана выстава беларускіх нацыянальных страў, зробленых рукамі рукамі. Чаго тут толькі не было!.. Прыемны пах адчуваўся па ўсёй школе.
Цэлы дзень чулася ў школе беларуская мова і ад вучняў, і ад настаўнікаў. І няхай яна была не на столькі дасканалая як хацелася б, але кожны імкнуўся выказаць свае думкі на роднай мове. А ўдасканальваць уменне прыгожа і правільна размаўляць па-беларуску вучні будуць на занятках ў сваёй школе.
Спадзяёмся, што бацькі нашых будучых першакласнікаў аддадуць перавагу навучанню сваіх дзяцей на роднай мове. Нездарма сёняшняга дня былі словы вядомага беларускага пісьменніка Уладзіміра Караткевіча:
Хто забыў сваіх продкаў ‒ сябе губляе,
Хто забыў сваю мову ‒ усё згубіў.

З раніцы настаўнікаў, вуняў і іх бацькоў сустракалі дзеці ў нацынальным убранні. Яны прапанавалі пачаставацца хлебам-соллю па старыннаму звычаю і раздавалі буклеты з выказваннямі вядомых людзей аб беларускай мове, праграммай святочнага дня.


На перапынках для вучняў былі арганізаваны прагляд мультыплікацыйных фільмаў на роднай мове, работа каманд перакладчыкаў. Дзеці прынялі актыўны ўдзел у беларускіх нацыянальных гульнях, дружна спявалі вядомыя песні на роднай мове.


Актыўны удзел у правядзенні гэтага свята прынялі і бацькі нашых навучэнцаў. Яны не толькі не толькі дапамагалі сваім дзецям падрыхтавацца да конкурсу на лепшага чытальніка вершаў беларускіх паэтаў на роднай мове, але і паспрабавалі свае сілы ў вершаскладанні.

А з дапамогай матуль і бабуль навучэнцаў была арганізавана выстава беларускіх нацыянальных страў, зробленых рукамі рукамі. Чаго тут толькі не было!.. Прыемны пах адчуваўся па ўсёй школе.

Цэлы дзень чулася ў школе беларуская мова і ад вучняў, і ад настаўнікаў. І няхай яна была не на столькі дасканалая як хацелася б, але кожны імкнуўся выказаць свае думкі на роднай мове. А ўдасканальваць уменне прыгожа і правільна размаўляць па-беларуску вучні будуць на занятках ў сваёй школе.


Спадзяёмся, што бацькі нашых будучых першакласнікаў аддадуць перавагу навучанню сваіх дзяцей на роднай мове. Нездарма сёняшняга дня былі словы вядомага беларускага пісьменніка Уладзіміра Караткевіча:
Хто забыў сваіх продкаў ‒ сябе губляе,
Хто забыў сваю мову ‒ усё згубіў.
«Чытаем па-беларуску з velcom» - гэта сацыяльны адукацыйны праект па папулярызацыі беларускай мовы і літаратуры, які ініцыявала кампанія velcom пры падтрымцы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. 2 снежня 2016 года у рамках удзелу вучняў другіх класаў нашай школы у акцыі «Чытаем па-беларуску з velcom» адбылася цікавая сустрэча з дзіцячай пісьменніцай Р. А. Баравіковай. У час правядзення гэтага мерапрыемства некаторыя з вучняў успомнілі пра знаёмства з гэтым чалавекам праз вершы на старонках дзіцячых журналаў, а некаторыя з задавальненнем пазнаёміліся з творчасцю Раісы Андрэеўны. З ахвотай вучні дапамагалі пісьменніцы закончыць радкі вершаў, адгадвалі яе загадкі, а потым разам складалі верш.
Словы падзякі ад усіх, хто прысутнічаў у зале, выказалі настаўнікі гасцям за цікавае мерапрыемства, праведзенае на нашай роднай беларускай мове. А вучні запрасілі Р. А. Баравікову і яе спадарожнікаў ў госці.
Словы падзякі ад усіх, хто прысутнічаў у зале, выказалі настаўнікі гасцям за цікавае мерапрыемства, праведзенае на нашай роднай беларускай мове. А вучні запрасілі Р. А. Баравікову і яе спадарожнікаў ў госці.

Тыдзень беларускай мовы і літаратуры
З 28.11.2016 па 02.12.2016 у школе праводзіўся Тыдзень беларускай мовы і літаратуры.
Адкрыццё Тыдня адбылося 28 лістапада ў холе школы. Вучнi ў нацыянальных касцюмах сустракалі вучняў і іх бацькоў, настаўнікаў, запрашалі ўсіх прыняць удзел у Тыдні беларускай мовы і літаратуры, а таксама раздавалі запрашэнні і праграму Тыдня.
У гэты ж дзень былі арганізаваны выстава малюнкаў “У свеце казак” і газет “Адчуй смак роднай мовы” ў холе школы, а ў бібліятэцы – выстава “Пісьменнікі - юбіляры”.
На перапынках вучні і настаўнікі школы складалі “Букет любімых слоў”, дэманстраваліся мультыплікацыйныя фільмы на беларускай мове.
Для вучняў першых і другіх класаў быў арганізаваны этнаграфічны экскурс у кабінет беларускай мовы і літаратуры, дзе адзінаццацікласнікі пазнаёмілі іх з прадметамі побыту беларусаў.
У гэты дзень меню сталовай складалася з беларускіх страў. Дзяжурныя сустракалі вучняў пажаданнямі “смачна есці”, а на стэндзе былі змешчаны рэцэпты беларускіх страу.
З 28.11.2016 па 02.12.2016 у школе праводзіўся Тыдзень беларускай мовы і літаратуры.
Адкрыццё Тыдня адбылося 28 лістапада ў холе школы. Вучнi ў нацыянальных касцюмах сустракалі вучняў і іх бацькоў, настаўнікаў, запрашалі ўсіх прыняць удзел у Тыдні беларускай мовы і літаратуры, а таксама раздавалі запрашэнні і праграму Тыдня.
У гэты ж дзень былі арганізаваны выстава малюнкаў “У свеце казак” і газет “Адчуй смак роднай мовы” ў холе школы, а ў бібліятэцы – выстава “Пісьменнікі - юбіляры”.
На перапынках вучні і настаўнікі школы складалі “Букет любімых слоў”, дэманстраваліся мультыплікацыйныя фільмы на беларускай мове.
Для вучняў першых і другіх класаў быў арганізаваны этнаграфічны экскурс у кабінет беларускай мовы і літаратуры, дзе адзінаццацікласнікі пазнаёмілі іх з прадметамі побыту беларусаў.
У гэты дзень меню сталовай складалася з беларускіх страў. Дзяжурныя сустракалі вучняў пажаданнямі “смачна есці”, а на стэндзе былі змешчаны рэцэпты беларускіх страу.
Хочам павіншаваць з днём нараджэння, Дзiму Хiтро
І шчасця ў жыцці пажадаць,
На жыццё не трэба крыўдзіцца,
Не варта ў жыцці маркоціцца.
Хай будзе ўсё: навальніца, завеі,
Хай будзе радасць і супакой,
А калі стане вельмі сумна,
Ты памятай, мы заўсёды з табой.
«Некаторыя людзi лічаць, што самае складанае ў жыццi - гэта працаваць па раніцах. А для нас гэта сапраўднае свята!».
Вучымся ўжываць словы: праца, добрасумленныя i раніца.
Выстава-віктарына «Кніжны дождж»
Выстава-віктарына «Кніжны дождж» радуе юных чытачоў сваёй яркасцю і святочным. Дзеці з задавальненнем бяруць кнігі з выставы, каб адказаць на 3 пытання з прачытанай кнігі і атрымаць заахвочвальны прыз-сюрпрыз. Хто прачытае больш за ўсё кніг і правільна адкажа на пытанні выйдзе пераможцам і атрымае галоўны прыз.У рамках 6-га школьнага дня, адбылося свята здароўя
"Здаровы я - здаровая краіна!"
Надвор'е спадарожнічала правядзенню спартыўнага свята. Усе хлопцы засталіся задаволеныя, а музыка ўзмацняла прыемнае адчуванне свята. Скончыўся свята ўрачыстым закрыццём дня здароўя "Здаровы я - здаровая краіна"
Адзіны Дзень дабра
У рамках дабрачыннага марафону "Усе фарбы жыцця для цябе« 18 лістапада 2016 года ў установе прайшла валанцёрская акцыя «Дзень дабра», накіраваная на аказанне адраснай дапамогі сацыяльна неабароненай катэгорыі грамадзян.
Мэта марафону - папулярызацыя ідэй дабрачыннасці і міласэрнасці ў грамадстве, аказанне псіхалагічнай падтрымкі дзецям і падлеткам - выхаванцам сацыяльных устаноў, маладым людзям з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця, якія апынуліся ў цяжкай жыццёвай сітуацыі, а таксама маюць патрэбу ў дарагіх аперацыях.
У школе 18 лістапада быў арганізаваны пункт збору канцылярскіх і спартыўных прыладаў, якія будуць перададзены дзецям, якія выхоўваюцца ў аддзяленні сацыяльнага прытулку пры Навагрудскім раённым СПЦ.
Тыдзень пажылых людзей
Хто прыдумаў, Што старасць - не радасць?
Гэта толькі пустыя словы.
Хай на вачах стаілася стомленасць,
І седеет твая галава.
Ну а сэрца па-ранейшаму горача,
І працуе выразна думка.
Паглядзі, як зіма прекрасна!
Паветра светлы, сняжок іскрыстыя.
Пад промнем, што зваліўся з небасхілу,
Нібы люстэрка, лёд блакітны.
Ёсць краса ў кожным пары года,
Так і ўзрост выдатны любы.
Сіл душэўных нямала засталося,
Ня бяднеюць з гадамі розумы,
І прыгожая мудрая старасць
Маладзее з прыходам зімы.
Ужо каторы год стала добрай традыцыяй адзначаць 1 кастрычніка - Дзень пажылога чалавека. У рамках святкавання Дня пажылога чалавека ў школе прайшоў Тыдзень, прысвечаная гэтай падзеі. Праводзіліся тэматычныя класныя гадзіны «Мы славім ўзрост залаты», быў праведзена акцыя «Цяпло душы» па вырабе сувеніраў для пажылых людзей.
На працягу Тыдня праходзіла акцыя «Клопат» па аказанні цімураўскім дапамогі людзям сталага ўзросту і ветэранам і былым вязням. У бібліятэцы школы была праведзена кніжная выстаўка "Мае гады -мое багацце».
А завяршыўся Тыдзень канцэртам - віншаваннем «Спяшайцеся рабіць дабро» ў аддзяленне кругласутачнага знаходжання для пажылых людзей і інвалідаў Навагрудскага сацыяльнага цэнтра. Сувеніры, зробленыя з цяплом і клопатам нашымі навучэнцамі, былі ўручаны жыхарам аддзялення, чые твары ззялі ад радасці.
Першы ўрок "Нам свет завешчана берагчы»
1 верасня - гэта цудоўнае святочная падзея, хай і з доляй лёгкай суму для навучэнцаў. У любым выпадку, у гэты дзень настрой ва ўсіх прыўзняты, а педагогі становяцца самымі шчаслівымі ад сустрэчы з калегамі, любімыя вучні і іх бацькамі. 1 Традыцыйна верасня ва ўсіх школах нашай Беларусі прайшлі першыя ўрокі.
Новы навучальны год пачаўся урокам, які насіў назву «Нам свет завешчана берагчы».
Мы ўпэўненыя, што кожны, выходзячы з класа, пасля першага ўрока, вырашыў для сябе, што зробіць усё магчымае, каб яго Радзіма - Рэспубліка Беларусь - была моцным, квітнеючай дзяржавай.
Экскурсія ў Навагрудскі цэнтр раместваў
23 сакавіка ў рамках патрыятычнага выхавання з мэтай прывіцця любові да роднага краю для вучняў беларусскамоўных класаў пачатковай школы была арганізавана экскурсія ў Навагрудскі цэнтр раместваў.
Дырэктар Цэнтра раместваў Клімко Н.А. ветліва сустрэла дзяцей, расказала ім аб гісторыі існавання цэнтра, пазнаеміла з разнастайнымі відамі раместваў, якімі славіцца і ганарыцца наш родны край. Кіраўнікі гурткоў прапанавалі дзецям выставу вырабаў з саломкі, абрэзкавага шыцця, ткацтва.
Дзеці засталіся вельмі задаволены і зробленымі сувенірамі, і ўражаннямі ад цікавай экскурсіі.
Кожная дзяўчынка становіцца ў будучыні жанчынай і маці. Менавіта таму іх прынята віншаваць з Міжнародным жаночым днём 8 Сакавіка. Так цiкава глядзець, як хлапчукі ў садках віншуюць сваіх дзяўчынак. Пры гэтым яны дораць ўсялякія дробязі, якія дзятва вельмі любіць: паветраныя шарыкі і розныя прысмакі.
У нашай школе 4 "Д " класетаксама рыхтуюцца віншаванні с 8 марта дзяўчынкам ад хлопчыкаў. Хлапчукі малодшых класаў датычна віншаванні дзяўчынак больш непасрэдныя. У гэтым узросце больш актуальным падарункам для дзяўчынак будуць ручкі, прыгожыя блакноцікі і г.д.
Пра што марыцца, хай і
збудзецца,
Усё кепскае — хай забудзецца,
Ну, а добрае — хай вядзецца
І ўдала ў жыцці ўсё складзецца.
З 23 лютага вас хлопчыкi 4 "Д" класа віншуем , з мужчынскім святам ! Бо гэты дзень адзначаюць не толькі дарослыя мужчыны , але і хлопчыкі - будучыя мужчыны і абаронцы краіны ! Мы жадаем вам расці моцнымi , цягавітымi і упэўненымi у сабе , разумнымi і велікадушнымi ! Таму што толькі сапраўдных хлопчыкаў чакае наперадзе вялікая будучыня!
Міжнародны дзень роднай мовы
21 лютага ва ўсім свеце адзначаецца
Міжнародны дзень роднай мовы. Каб
напоўніць у гэты дзень клас чароўнымі
гукамі роднай мовы, вучняў,
бацькоў запрашаю прыняць удзел у
акцыі "Гавары са мной па- беларуску".
http://belmova7.blogspot.com.by/
ТЭМА: Прыметнік. Змяненне прыметніка па родах, ліках і склонах.
Ход урока
1. Арг. мамент.
– Беларуская мова прайшла доўгі і нялегкі шлях. Яна – наша невычэрынае багацце. Давайце берагчы сваю спадчыну – вучыць родную мову.
– Беларуская мова прайшла доўгі і нялегкі шлях. Яна – наша невычэрынае багацце. Давайце берагчы сваю спадчыну – вучыць родную мову.
-
Я
рада вітаць вас на ўроку беларускай мовы.
2. Праверка д/з.
Дзеці, давайце праверым дамашняе заданне.
Дзеці, давайце праверым дамашняе заданне.
-
Варвара,
што вам трэба было зрабіць?
-
Добра!
Калі ласка, Карына, запішы на дошцы сказ с аднароднымі членамі сказа і разбяры
яго па членах сказа.
-
Добра,
Карына, малайчына! А скажы мне калі ласка, як ты разумееш сэнс прыказкі “многа
снегу – многа хлеба”?
-
Добра,
сядай!
-
А
якія цяжасці былі ў вас пры выкананні?
3. Хвiлiнка чыстапiсання.
1 –
А цяпер наша традыцыйная хвіліна чыстапісання.
-
На
гэту работу вам 1-2 хвілінкі! Працуем!
4. Тлумачэнне новага матэрыялу
1 –
Дзеці, а ці любіце вы казкі?
-
І
я таксама вельмі іх люблю!
-
Давайце
паслухаем казку!
-
А
пра што расказваецца у казке?
-
Правільна,
пра прыметнік. І тэма нашага ўрока – прыметнік. Змяненне прыметнікаў па радах,
ліках і склонах.
-
Вы
гатовы працаваць?
Лінгвістычная казка пра прыметнік
У некаторым царстве, у некаторай дзяржаве, назва якому Марфалогія, у горадзе Часткарэчынск з'явіўся новы жыхар. Ужо такі ен быў слабенькі, ужо такі быў бледненькi, бездапаможны, толькі і пытаўся: «Які я? Я чый?» Царыца Марфалогія паглядзела на такi цуд і не магла вырашыць, што з гэтым далей рабіць. Звярнулася яна з такім нагодам да ўсіх сваіх самастойных гаспадароу - частках мовы: «Гаспадары мае вялікія ды самастойныя! Не возьме хто з вас пад апеку новага жыхара нашай дзяржавы?» Але не захацелі браць на сябе такую абузу ні Дзеяслоў, ні Лічэбнік: маўляў, навошта нам гэта? Жылі сабе, жылі, не смуткавалі, а тут: "вось табе, бабуля, і Юр'еў дзень. Толькі Назоўніку шкада стала небараку: «Вазьму цябе сабе ў сябры, будзеш да мяне прыкладацца, так сказаць. Але глядзі, подчыняйся мне і ў родзе, і ў ліку, і ў склоне! А раз я – прадмет, то ты будзеш маім прыкметай! Не пацярплю іншага!» І стаў Прыметнік ўпрыгожваць Назоўнік, песні яму хвалебныя спяваць: і добры ён , і разумны, і міласцівы, і самастойны... Назоўнік гэта ой як любіў! Так і сталі пажываць, гора не ведаць. Вось і казцы канец, а хто слухаў – маладзец. А Прыметнік (так яго зараз усе сталі клікаць з легкай рукі Назоўніка) і рад старацца: як старэйшы сябар скажа, так і зраблю; падпарадкоўвацца, так падпарадкоўвацца. Толькі б не прагналі.
5. Работа з падручнiкам.
Адкрываем
падручнікі на старонке 12
-
Давайце
ўспомнім правілы!
-
Малайцы!
-
Практыкаванне
14. Варвара, прачытай калі ласка заданне.
-
Дзеці,
працуем хутка. На гату работу вам 2 хвіліны.
-
Адкладваем
ручкі. Памяняйцеся калі ласка сваімі сшыткамі.
-
Паслухайце
калі ласка, як гучыць гэты верш!
-
Якія
словазлучэнні вы знайшлі? Ліза? Нікіта? Варвара?
Фiз.хвiлiнка
6. Работа у парах. А вы любіце гуляць?
-
Падніміце
рукі вышей, хто любіць гулять!
-
Малайцы!
-
Гульня
называецца “так ці не”. У вас у кожнай групцы на камп’ютэры на блоге ёсць заданне.
-
Вы
пішаце ў дужках “ТАК” толькі там, дзе выказванні правільныя.
-
Вы
пішаце ў дужках “НЕ” толькі там, дзе выказванні не правільныя.
-
Варвара,
калі ласка на адзнаку!
-
Правераем!
Першая група, вашы правільныя адказы, зачытайце!
-
Другая
група, якія вы вызначылі не правільныя выказванні?
-
Малайцы!
Варвара – малайчына, добра!
-
Так
што такое прыметнік?
Гульня "так" цi "не"
Прыметнік - частка слова. ( )
Прыметнік - часцiна мовы. ( )
Прыметнік – абазначае прадмет. ( )
Прыметнік - абазначае прымету прадмета. ( )
7. Работа з падручнiкам
Працуем далей!
-
Практыкаванне
15. Влад. Прачытай заданне.
-
Калі
ласка, ланцужком да дошкі, запісваем словазлучэнні, абазначаем канчаткі і род у
прыметнікау.
-
Паша,
пачынай!
-
Скажыце,
чым адрозніваюцца словы?
-
Як
вызначаецца род прыметнікаў?
Паглядзіце калі ласка на экран! Запісаны словы.
Паглядзіце калі ласка на экран! Запісаны словы.
-
Запішыце
гэтыя словы ў сшытках.
-
Вызначце
род і лік назоўнікаў.
-
Правераем
– першае слова – Нікіта
-
Ліза,
Паша, Карына.
-
Малайцы
-
Падбярыце
калі ласка да любога назоўніка прыметнік!
-
А
калі мы зменім лік назоўніка, што адбудзецца з прыметнікам?
-
Правільна!
Чытаем правіла на старонцы 13. Влад!
творы, сцяблiна, кветка, дрэвы.
8. Iндывiдуальная работа i работа з карткамi
Наступнае заданне!
Наступнае заданне!
-
У
вас на партах ляжаць карткі. Вазьміце іх.
-
Ваша
задача – раскрыць дужкі, правільна напісаць канчаткі і абазначыць род і лік,
выбраць правільны варыянт. Абвядзіце яго ў кружок!
-
А
заданне ў блоге ідзе рабіць – Юра.
-
Вам
3 хвіліны. Працуем!
-
Цяпер
памяняйцеся карткамі і давайце праверым! Юра, чытай свае адказы.
-
Малайчына,
у цябе не было ні адной памылкі і добра працаваў на ўроку, атрымліваеш адзнаку
9
-
Падніміце
рукі ў каго не было ні адной памылкі? А адна? Якая?
Раскрыйце дужкi. Вызначце род, лiк прыметнiкаў.
1. У вожыка (калючы) iголкi.
А) (ж.р.,адз.лiк.)
Б) (м.р.,адз.лiк.)
В) (ж.р.,мн.лiк.)
2. У воўка (востры) зубы.
А) (ж.р.,адз.лiк.)
Б) (м.р.,адз.лiк.)
В) (м.р.,мн.лiк.)
3. У лiсiцы (цёплы) футра.
А) (ж.р.,адз.лiк.)
Б) (м.р.,адз.лiк.)
В) (ж.р.,мн.лiк.)
-
Ад
чаго залежыць лік прыметніка?
-
Паглядзіце
на экран. Выберыце той дзеяслоў, які дапаможа вам ахарактарызаваць сваю работу
на ўроку.
-
Малайцы.
-
Запішыце
д/з.
Праверачныя тэставыя заданні для выяўлення ўзроўня ведаў вучняў 4 класа па тэме “Прыметнік”.
Варыянт 1
1. Закончы азначэнне, выберы правільны адказ.
Прыметнік – гэта часціна мовы, якая абазначае…
а) Дзеянне прадмета
б) Прымету прадмета
2. Пазнач правільны адказ
Прыметнікі змяняюцца па…
а) Ліках, склонах, часах
б) Ліках, склонах, родах
3. Прыметнік адказвае на пытанні…
а) Што рабіць? што зрабіць?
б) Які? чый?
4. Пазнач прыметнікі:
а) Бель
б) Вышыня
в) Чысты
г) Верхні
д) Насіць
5. Пішацца “е” ці “я”?
Вячэрн…й парою, верхн…е адзенне, бела… футра, летн…й раніцай, бялютка… покрыва.
Варыянт 2
1. Закончы азначэнне, выберы правільны адказ.
Прыметнік – гэта часціна мовы, якая абазначае…
а) Прадмет
б) Прымету прадмета
3. Прыметнік адказвае на пытанні…
а) Які? чый?
б) Дзе? Калі? Куды?
4. Пазнач прыметнікі:
а) Сінька
б) Гладкі
в) Бялець
г) Гарычты
д) Лясны
5. Пішацца “е” ці “я”?
Сін…я смуга, ружова… неба, ранн…я вясна, летн…й раніцай, светла… пачуццё.
1. Закончы азначэнне, выберы правільны адказ.
Прыметнік – гэта часціна мовы, якая абазначае…
а) Дзеянне прадмета
б) Прымету прадмета
2. Пазнач правільны адказ
Прыметнікі змяняюцца па…
а) Ліках, склонах, часах
б) Ліках, склонах, родах
3. Прыметнік адказвае на пытанні…
а) Што рабіць? што зрабіць?
б) Які? чый?
4. Пазнач прыметнікі:
а) Бель
б) Вышыня
в) Чысты
г) Верхні
д) Насіць
5. Пішацца “е” ці “я”?
Вячэрн…й парою, верхн…е адзенне, бела… футра, летн…й раніцай, бялютка… покрыва.
Варыянт 2
1. Закончы азначэнне, выберы правільны адказ.
Прыметнік – гэта часціна мовы, якая абазначае…
а) Прадмет
б) Прымету прадмета
3. Прыметнік адказвае на пытанні…
а) Які? чый?
б) Дзе? Калі? Куды?
4. Пазнач прыметнікі:
а) Сінька
б) Гладкі
в) Бялець
г) Гарычты
д) Лясны
5. Пішацца “е” ці “я”?
Сін…я смуга, ружова… неба, ранн…я вясна, летн…й раніцай, светла… пачуццё.
Закладка для буккросінгу
У рамках праекта «Буккросінг ў Навагрудку» 27. Студзень 2016 прайшоў конкурс «Закладка для буккросінгу».
Творчы конкурс «Закладка для буккросінгу» быў праведзены з мэтай прыцягнення ўвагі навучэнцаў да кнігі і чытання, развіццю ў чытачоў матывацыі да чытання, выхавання любові да кнігі і сямейнаму чытання, выяўлення таленавітых дзяцей і дарослых а таксама папулярызацыі праекта «Буккросінг ў Навагрудку».
На конкурс былі прадстаўлены закладкі навучэнцаў 1-4 класаў, якія адрозніваліся адзін ад аднаго аўтарскае і крэатыўнымі ідэямі.
Гэтак жа і наш 4 "Д" клас актыўна прынялі ўдзел у конкурсе.
1 месца заняў Уладзіслаў Марцінкевіч.
Віншуем !!!
ПАЛАЖЭННЕ
аб правядзенні агляду-конкурсу
на лепшы акцябрацкія куток класа
Патрабаванні да афармлення кутка акцябрацкай групы
- назва групы, эмблема,
- легенда аб акцябраты;
- правілы акцябрат;
- рачоўка, дэвіз, песня,
- спісы актыву з даручэннямі (можна з фота),
- зменная інфармацыя аб «акцябрацкія» справах, святах, мерапрыемствах;
- зменны віншавальны лісток.
Тэатралізаванае прадстаўленне
20 студзеяь 2016 года для вучняў 4 класаў прайшло яркае тэатралізаванае прадстаўленне «У гасцях у цырка» .Гэты яркі свята падарыў 4 "Д" хвіліны радасці і захаплення хлопцам: незабыўныя аўтарскія трукі з мыльнымі бурбалкамі і непараўнальны ўдаў.
Зімовыя канікулы
Зімовыя канікулы - адны з самых доўгіх і насычаных ў навучальным годзе. Тут і Новы год, і Каляды, і калядкі, і катанне з горак - увогуле, нават самому актыўнаму Непаседы некалі будзе сумаваць. Кожны школьнік марыць весела і цікава правесці зімовыя канікулы. Мэтай арганізацыі зімовага адпачынку з'яўлялася стварэнне ўмоў для фарміравання патрэбы дзіцяці да ўмацавання здароўя і паспяховаму самавызначэнню ў грамадстве. Для паўнавартаснага і арганізаванага адпачынку вучняў у час зімовых канікул, сумесна з адміністрацыяй школы і класнымі кіраўнікамі былі складзеныя планы арганізацыі адпачынку навучэнцаў. Пры падрыхтоўцы плана канікул былі ўлічаны ўзроставыя асаблівасці і інтарэсы навучэнцаў. Асаблівая ўвага надавалася навучэнцам, якія стаяць на розных відах уліку. З хлопцамі праводзіліся ролевыя гульні, віктарыны па прафілактыцы шкодных звычак і правапарушэнняў. З мэтай умацавання фізічнага здароўя навучэнцаў вялікую ўвагу ў вакацыі надавалася арганізацыі спартыўна-масавай работы. Спартыўнымі мерапрыемствамі былі ахоплены навучэнцы 1-11 класаў. Усе гульні праходзілі з падтрымкай настаўнікаў фізічнай культуры, а таксама класных кіраўнікоў. Дзеці прынялі актыўны ўдзел у вясёлых спартыўных конкурсах і эстафетах. Асабліва ажыўленым месцам адпачынку быў школьны каток, дзе можна было пагуляць у хакей з сябрамі і бацькамі або проста пакатацца на каньках.Вось і прайшоў час канікул незаўважна, зноў у школу і зноў пацягнуцца дні вучобы. Але не варта сумаваць, бо за зімою прыходзіць вясна, а яна прынясе з сабой шмат яркіх святаў і вясновыя канікулы!
Мы жадаем усім удачы, поспехаў у вучобе і добрага настрою!
УВАГА КОНКУРС !!!
Конкурс на лепшую елачную цацку
Конкурс праводзіцца ў рамках школьных Навагодніх мерапрыемстваў.
Да ўдзелу ў Конкурсе запрашаюцца навучэнцы 1-11 класаў і іх бацькі
Для вырабу ёлачных шароў выкарыстоўваецца воданепранікальны матэрыял. Дыяметр
шара - не менш за 50 см. Готовыя ёлачныя шары ў тэрмін да 6 снежня
2015 г. падаюцца педагогу-арганізатару.
Пры
выбары лепшага елкавага шара улічваюцца: якасць працы, яркае
афармленне, крэатыўнасць, выкананне ўмоў правядзення Конкурсу. Вынікі
конкурсу будуць падведзены да 15 снежня 2015 г.Усе прадастаўленыя
ёлачныя шары будуць упрыгожваць школьную елку . Два лепшых ёлачных шара будуць упрыгожваць гарадскую ёлку. Вызначаюцца 3 прызавых месцы, за кожнае з якіх уручаецца дыплом.
УДЗЕЛЬНІЧАЕМ!!!
Тыдзень маці
З 2015/10/08 г. па 18.10.2015г. ў школе праходзілі мерапрыемствы агульнашкольнага Тыдня маці «Выдатны свет любоўю матчынай».
Да ўдзелу ў тэматычнай тыдні былі прыцягнуты ўсе навучэнцы школы ў адпаведнасці з іх узроставымі асаблівасцямі і интересами.Неделя маці пачалася з конкурсу вершаў ўласнага сачынення «Вершы пра маму». З мэтай павышэння сацыяльнай значнасці мацярынства - фарміраванне і ўмацаванне прэстыжу і аўтарытэту маці, якая ўяўляе сабой прыклад дабрачыннасці і паспяхова спалучае ў сабе рэалізацыю асабістых і грамадскіх інтарэсаў навучэнцы 1-11 класаў падалі свае паэтычнае творы.
2015/10/14 г. у школе прайшла акцыя "Стоп кадр", падчас якой прэс-цэнтрам школы былі сфатаграфаваныя шчаслівыя ўсмешкі маці.14.10.2015г. педагогам арганізатарам і актывістамі школы былі праведзены флэш-моб акцыя «Не забудзь патэлефанаваць маме!» і экспрэс-акцыя «SMS для мамы». Навучэнцы 4 "Д" у фае школы раздавалі інфармацыйныя ўлёткі-напамінкі, якія нагадвалі навучэнцамі і гасцям школы аб свяце.
З
12 па 2015/10/18 г. з мэтай стварэння ўмоў для рэалізацыі творчых
здольнасцяў вучняў у галіне фларыстыкі, дэманстрацыі творчага патэнцыялу
навучэнцаў, развіцця і папулярызацыі сучасных дасягненняў у галіне
дэкаратыўнага кветкаводства і павышэння эстэтычнага выхавання навучэнцаў
школы, імкненне да прыгожага, выхаванне любові да роднага краі ў школе праходзіла выстава-конкурс кветкавых кампазіцый «Мамчын
вобраз у вобразе кветак», дзе Марцінкевіч Уладзіслаў навучэнец 4 "Д"
класа заняў 3 месца.
ВІНШУЕМ !!!
![]() |
4 "Д" клас |

























































Комментариев нет:
Отправить комментарий